Home News Speranța știe ce e User Generated Content (UGC), e timpul să știi și tu

Speranța știe ce e User Generated Content (UGC), e timpul să știi și tu

7 min read

Povestea de social media pe înțelesul tău & de ce să alegi să fii ambasador al brandurilor preferate și să povestești despre brandurile (personale și comerciale) pe care le iubești, la care apelezi și cu care lucrezi.
CE ESTE UGC?

Speranta
UGC = User Generated Content = conținut creat de utilizator, în calitate de beneficiar sau client. Adică orice postare creată de tine sau de prietenii tăi pe Tiktok, Facebook sau Instagram, în care povestești despre un brand, în mod autentic, natural și din suflet.
DE CE ESTE NECESAR USER GENERATED CONTENT?
De multe ori, UGC este unul dintre cele mai eficiente instrumente pentru branduri. Acest tip de conținut contribuie la îndeplinirea multor sarcini de business, pe lângă creșterea activă a vânzărilor.
Instrument de captare a încrederii. Clienții au mai mare încredere în alți oameni și tind să testeze recomandările prietenilor. Ție ce îți inspiră mai mare încredere: o reclamă a unui brand de cosmetice sau o recomandare personalizată?
Generator de trenduri și acțiuni dorite. Atunci când potențialul client vede că ceilalți au achiziționat anumite servicii sau produse, el înțelege că are aceeași nevoie de a testa. Conținutul generat de utilizatori e echivalentul pe online a expresiei „se transmite din gură în gură”.
Generator de emoții. Recunoașterea socială există în ADN-ul uman. Prin publicarea conținutului creat de utilizator, brandul declanșează emoții pozitive și consolidează relația cu publicul țintă. Totodată, se formează apartenența la brand și clientul simte că face parte din comunitate. Ulterior, în subconștient, simpla mențiune a brandului declanșează triggeri de asociere pozitivă.
Instrument de promovare în rețelele sociale. Cu cât mai des se publică conținut generat de utilizatori, cu atât mai repede crește audiența. De obicei, persoanele care au creat conținutul foto sau video vor reposta ce s-a publicat.
Instrument de generare a noilor idei. De multe ori, brandurile planifică, dar nu anticipează ce nevoi are publicul țintă. Prin participarea activă a audienței și colectarea de feedback de la utilizatori, brandul are prilejul de a-și îmbunătăți serviciile, dar și de a veni în întâmpinarea audienței cu bonusuri sau reduceri.
TIPURI DE UGC
Recenzii (reviews). Din perspectivă de vânzări, recenziile funcționează cel mai bine. Review-urile indică dacă produsul sau serviciul este bun și dacă audiența are ce povesti despre interacțiunea cu brandul. De cele mai multe ori, clienții potențiali iau decizia de cumpărare după ce analizează acest UGC. Cu cât mai multe review-uri pozitive, cu atât mai mari șansele de creștere a numărului de clienți.
Fotografii. Acest conținut User Generated este des întâlnit în Social Media: clientul fotografiază, publică și menționează brandul. Pentru a crește numărul de fotografii realizate de utilizatorii brandului, pot fi create acțiuni specifice, precum goodie bags, ziua ușilor deschise, evenimente pentru public, degustări etc.
Videos. Acest tip de conținut este, probabil, cel mai trending. Vorbim despre unboxing, vloguri, ASMR și recenzii în format video. UGC videos pot fi utilizate și în reclama brandului, întrucât review-urile de la consumatorii reali inspiră încredere și îndeamnă potențialii consumatori spre achiziție.
User Generated Content – un must-have pentru orice brand (personal sau profesional)
Conținutul creat de utilizatori contribuie la psihologia achizițiilor. Utilizarea acestui tip de conținut în strategia de comunicare este importantă pentru a transmite misiunea, viziunea, autenticitatea și valorile brandului. UGC funcționează pentru că e win-win, pentru ambasadori și pentru branduri.
Aici e șansa ta să aplici noile tale cunoștințe în materie de UGC.

 

Citește mai departe și Fascinația modei pentru vintage continuă și în 2025

Load More Related Articles
Load More By Micu Ana
Load More In News

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Medeea: „Prin estetica și valorile brandului meu aș dori să creez o experiență în care fiecare femeie se simte puternică, frumoasă și încrezătoare în propria sa piele.”

Din dragoste pentru moda feminină, Medeea a creat propriul său brand pentru a demonstra că…