Din dorința de a da un restart și a veni cu propuneri care se adresează și generațiilor tinere, Secuiana și-a îndreptat atenția către designerii români care au creat ținute pentru bărbatul modern, pornind de la istoria și amprenta brandului. Totul a început cu o competiție unde au participat mai mulți designeri, iar colecțiile cele mai bune au fost realizate special pentru evenimentul de lansare. Ulterior acestea vor fi prezente în ediție limitată și în magazinele Secuiana, iar colecția cu cel mai mare succes va intra în producție de masă.
Ce ne poți spune despre acest loc minunat în care am asistat la showul extraordinar de revenire a brandului Secuiana?
Suntem în comuna Zăbala, județul Covasna, la Castelul Mikes. Este un conac vechi din secolul al XVI-lea situat într-un parc foarte frumos, avem 50 de hectare de teren cu foarte multe clădiri. În spatele nostru se află clădirea invitaților, aici avem un restaurant, 24 de camere, un spațiu pentru evenimente și multe alte locuri unde se desfășoară diverse alte activități. Este o zonă foarte frumoasă a acestei țări care merită descoperită.
Care a fost pretextul organizării acestei prezentări inedite?
Secuiana este în plin proces de reînnoire, încercăm să facem un rebranding. Bineînțeles că Secuiana este deja cunoscut în România ca brand pentru bărbați, dar acum venim cu o linie nouă, pe care am început-o în toamnă și care a fost lansată anul acesta, în primăvară.
Secuiana produce haine pentru bărbați. De ce nu și haine pentru femei?
Este pe lista noastră, deci probabil anul viitor vom avea și o astfel de colecție destinată femeilor.
Pentru cei care nu au fost la evenimentul de lansare, dar au auzit că a fost unul special, cum l-ați descrie? Cum ați gândit evenimentul în această formă, diferită de alte prezentări?
Am dorit să oferim ceva mai nou, mai atipic. A fost o provocare mult mai mare, deoarece ambasadorii noștri au prezentat colecția nu doar printr-o simplă defilare. Ei au dansat, au sărit, s-au dat cu bicicleta, ceea ce solicită mult mai mult îmbrăcămintea respectivă. Astfel, riscul era mult mai mare, dar constatăm cu bucurie că toate piesele de îmbrăcăminte au rezistat.
Vorbim despre un nume cu o istorie de peste 40 de ani. De unde dorința de rebranding? De ce acum?
Din octombrie avem un acționar principal nou și am sesizat cererea pieței pentru produsele fabricate în România, iar astfel am decis să ne reîmprospătăm și imaginea.
În ce direcție doriți să duceți Secuiana prin aceste noutăți?
Noua colecție se adresează generațiilor mai tinere, dar Secuiana produce încă pentru vechii clienți, astfel că vom păstra și linia clasică pentru a asigura în magazinele noastre produse pe placul clienților existenți.
Pe lângă design, există și alte modificări la care să ne așteptăm?
Brandul nu a suferit nici până acum în privința calității, dar încercăm să introducem noutăți și în acest domeniu. De exemplu, intenționăm să folosim și materiale reciclate. De asemenea, sunt în curs dezvoltarea site-ului și modernizarea magazinelor.
Cât de greu v-a fost să dați unor tineri designeri libertatea să creeze noua colecție pentru Secuiana? Ați avut emoții în legătură cu rezultatul? Ați văzut-o ca pe o oportunitate?
Atunci când a venit vorba despre crearea noii colecții, am zis că încercăm să găsim un designer renumit care, pentru o anumită sumă, ne va proiecta noi modele. Apoi ne-am gândit: de ce să nu scoatem la licitație? Astfel designerii vor fi cei care ne găsesc pe noi și vom putea lucra cu persoane care chiar își doresc să participe la schimbare. Am avut emoții, desigur, dar rezultatul final ne bucură, a fost o experiență pozitivă să vedem câți tineri talentați trăiesc în jurul nostru.
Cine se numără printre ambasadorii brandului?
Actorii trupei Studio M – Deák Zoltan, Szekrényes László și Veres Nagy Attila, pictorul Ramon Grosos, cântărețul Adrian Nour, stand up comedianul Victor Drăgan, fotbalistul Niczuly Roland, muzicianul Marius Popa, actorii Vlad Logigan și Vlad Benescu, ciclistul Gabi Orbán, muzicianul Marcel Lovin, jucătorii de hochei Danaliz Vilmos Gergő și Ferencz Szilárd, balerinul Adrian Scrimint și actorii de improvizație Doru Cătănescu și Teo Ghiță. Invitatul de onoare al evenimentului a fost Alexandru Tomescu, iar prezentator, Alex Bogdan.
Cum au fost primite ținutele propuse de tinerii designeri pe care i-ați ales pentru prezentare?
În mod concret, deocamdată am primit feedback doar de la ambasadori. Ei s-au simțit foarte bine în haine, unii ar dori să împrumute ținutele purtate de ei pentru anumite evenimente. Am primit multe felicitări pentru inițiativă și ni s-a transmis și din magazine că produsele respective sunt așteptate să fie prezente pe rafturi.
Când vor ajunge în magazine noile colecții?
Preconizăm introducerea în magazine pentru la toamnă, deoarece la noi se fabrică doar pantaloni, iar sacourile le confecționăm la parteneri, ceea ce îngreunează un pic procesul, din cauza solicitărilor crescute dinspre piața autohtonă.
Sub umbrela Secuiana există Secuiana S.A., S’Mode S.A., Seconf și brandul Adam’s. Ce reprezintă fiecare dintre ele și ce au în comun?
La Secuiana S.A. se fabrică produse pentru bărbați și femei, la S’Mode, în special produse pentru femei, iar la Seconf se fabrică pantaloni pentru bărbați și accesorii medicale. Brandul Adam’s este bine cunoscut pe piața românească, dar rezultatele analizei noastre arată că numele Secuiana este mult mai popular, acesta fiind motivul pentru care am decis să dezvoltăm acest brand. Elementul comun al acestora este străduința noastră de a munci împreună pentru ca marca Secuiana să fie din ce în ce mai cunoscută.
Ana-Maria Toma, designer vestimentar
”Cunoscând și studiind istoria Secuiana, noile idei aduse de mine s-au conturat pe eleganța și rafinamentul specifice brandului. Direcția minimalistă-casual abordată stă la baza amprentei mele creative în ținutele propuse, hașurate prin detalii de croi duse spre o eleganță fină și modernă. Pe lângă direcția abordată, alte elemente regăsite în ținute sunt materialele folosite și cromatica aleasă cu un finish-touch de accesorizare minimală.
În timpul procesului de creare mi-am ales pentru fiecare ținută clientul/purtătorul ideal. Cele cinci ținute sunt potrivite atât pentru tinerii bărbați, cât și pentru cei ce sunt la a doua tinerețe. Vârsta nu este un impediment în ținutele create de mine. Fiecare ținută este construită pe o posibilă personalitate masculină, unde se încadrează bărbatul sportiv/antreprenor/artist/familist etc. Așadar, costumele sunt confortabile, cu linii elegante și moderne ce scot personalitatea purtătorului în evidență.”
Pap Kriszta, designer vestimentar
”În primul rând a fost o mare onoare să creez o colecție pentru Secuiana, sunt printe puținele firme din împrejurimi care sunt de atâta timp pe piață și unde echipa este atât de ajutătoare. De la prima întalnire am descoperit că acele persoane care lucrează acolo se pricep la ceea ce fac, deci sunt profesioniste. Din acest motiv am putut să ne mișcam lin și repede cu tematica. În colecția mea am încercat să pun accent pe detaliile care în timpul purtării costumului de bărbați le plac și tinerilor și în același timp nu omitem liniile sofisticat elegante. Deoarece și până acum magazinul a pus accent pe îmbrăcămintea de bărbați și în continuare ADN-ul a fost reprezentat de către eleganța barbătească. Am creat costume complet negre care pot fi purtate la ocazii deosebit de elegante, cu însușirea că m-am jucat puțin cu texturile, culorile și noanțele. Pentru toți bărbații care au curajul să își asume pentru nunta de la sfârșit de săptămână și botez puțin mai mult decât combinația de pantaloni de blugi și cămașă. Și pot să poarte un costum bine croit. Pentru că trebuie să știi cum să porți!”
Citește în continuare A zecea ediție Romanian Design Week s-a încheiat. 35 de mii de persoane au vizitat expozițiile și au participat la cele 100 de evenimente conexe