Home Movies Recenzie: The Predator 2018

Recenzie: The Predator 2018

11 min read

Dacă ar fi să includ în topul filmelor Predator și acest nou sequel din 2018, atunci topul meu ar fi utmătorul: pe locul 6 ar fi  Alien Vs Predator 2, pe locul 5. The Predator 2018 , pe 4. Predators , pe 3. Alien Vs  Predator , pe locul 2. Predator 2 , iar pe locul 1. The Predator…… Măcar nu e pe ultimul loc, nu ?

Ce am tot zis până acum că mi-e frică să nu meargă pe rețeta cu bigger, faster, stronger, impuse de studiouri cred, mai ales când vorbim de continuări sau reboots, fără să se concentreze DELOC, fără să le PESE măcar să facă un film bun, exact asta s-a intamplat. Printre puținele filme la care a mers lucrul acesta, după părerea mea destul de nepopulară, a fost Jurassic World 2.  Da, nu a fost o capodoperă sau ceva original, dar a fost entertaining și regizat cum trebuie.

În cazul acestui film, s-ar putea să nu fie doar vina studioului, în principal eu cred că vinovatul este regizorul și scenaristul proiectului, Shane Black. Da, care a jucat în primul Predator. Trebuia să îmi dau seama după Iron Man 3. M-am și gândit de fapt : “tipul ăsta face comedii mișto, naturale și distractive (Kiss Kiss Bang Bang, The Nice Guys), dar poate când vine vorba de blockbustere big budget, poate nu e omul potrivit”. Se pare că am avut dreptate. Mă rog, mie nu prea mi-a plăcut nici The Nice Guys, mi se pare foarte overrated, dar nu prost într-adevăr.

The Predator este cel mai dezamăgitor film pe care l-am văzut de la primul Alien vs Predator, asta dacă nu luăm în considerare filmul care nu trebuie numit : Batman V Superman. Cu Alien Vs Predator au ratat un potential imens, iar cu această continuare și-au bătut pur și simplu joc de acest personaj.

Nu exagerez, 80 % este o comedie, au luat umorul de la Marvel și l-au dat la level 15 pe o scară de la 1 la 10. Poate nu s-au luat neapărat după Marvel cu fazele amuzante, poate pur și simplu nu a fost o idee bună să-l lase pe Shane Black să transforme filmul într-o parodie. Pentru că asta mă gândeam din ce în ce mai mult pe măsură ce urmăream, nu se poate așa ceva, este o parodie!

Însă, după toate aceste părți proaste, să enumăr totuși și părțile bune: efectele, costumele, machiajele și câteva glume.  Ar fi fost geniale dacă nu ar fi fost precedate și urmate de alte o sută! Câte cel puțin una, pentru fiecare personaj, în fiecare scenă!

Și actiunea… a fost poate mai multă decât în restul filmelor de până acum,dar de cele mai multe ori trebuia să mă concentrez la maxim ca să înțeleg sau să prind tot ce s-a întâmplat. Da, deci au adoptat stilul de filmare shaky-cam, combinat cu tăiatul super rapid al cadrelor, special pentru a te face să crezi că tocmai ai urmărit o scenă de acțiune. De obicei, aceasta schema este folosită când vrei să maschezi o coregrafie sau efecte speciale de proastă calitate, dar la un buget de 88 milioane de dolari, ce vrei să maschezi ?

Asta este o altă chestiune, stăteam și mă gândeam la un moment dat, ăștia au cheltuit 88 DE MILIOANE DE DOLARI, o sumă cu care poți să “cumperi Africa” și nu au făcut nimic cu ei ! Deci eram la un moment dat atât de nervos și m-au scos atât de mult din atmosferă, încât fix atunci era o scenă cu niște mașini, SUV-uri gen Range Rover, care mergeau în coloană filmate așa de sus și care se opresc într-o locație, iar eu îi zic prietenei mele: Tu îți dai seamă cât de greu este să faci un film și cât s-au chinuit să facă chiar și scena asta, câți bani au cheltuit și pentru ce? Pentru ce !?

Atunci am realizat cât de inutil a fost acest film. Nu m-a distrat cu sutele de glume, pentru că au fost cu ¾ din ele prea multe pentru un film de genul ăsta.. și jumătate proaste, nu m-a distrat cu acțiunea, nu m-a distrat cu noul Predator mai evoluat, nu m-a ținut interesat cu povestea, nu m-a făcut interesat de o posibilă continuare, nu a făcut absolut nimic.

A, scuzați-mă, are replici care sunt un omagiu pentru celelalte filme. Obiecte la fel, chiar și pt Alien Vs Predator, bineînțeles fără vreo explicație. Până și persoane. Este un tip jucat de Jake Busey care este, in film, fiul agentului FBI din Predator 2, jucat de tatăl acestuia în viața reală, Gary Busey. Wow. Fascinant. Poate ar fi contribuit un pic la impactul poveștii, dacă filmul ar fi avut așa ceva!

Actorii, care au constituit o mare parte din motivul pentru care am pus filmul în topul celor mai așteptate, au fost pur și simplu irosiți, sau transformați în caricaturi ale personajelor care de obicei sunt comic relief-ul, adică să destindă atmosfera printr-un tip de umor. Aici toţi  erau versiuni exagerate ale unor astfel de personaje. În afară de Theon din Game Of Thrones, care nu știu de ce a acceptat rolul pentru că are 2 replici.

Nu îți pasă de absolut niciun personaj, de majoritatea nici nu o să îți aduci aminte ce s-a întâmplat cu ele pe parcursul filmului! Eu sunt atent la chestiile astea și tot am avut probleme la sfârșit. Scenariul este un dezastru. Ritmul filmului este un dezastru, un haos total, dar bine că avem bancuri!

Scenele mai bune sunt foarte rare și distanțate între ele, multe faze sunt previzibile, exagerate, trase de păr sau imposibile fizic, personajele sunt o glumă, scenariul este o glumă. Serios, povestea în general este foarte slabă, totul este inutil. Aș fi fost nervos și dezamăgit și dacă era vorba de un film despre orice alt monstru nou, dar și-au mai bătut joc și de Predator…

Din această cauză, în concluzie, nota mea este – 5. Până data viitoare, vizionare plăcută, la altceva în afară de Predator. Si nu uitati sa aruncati un ochi pe recenziile video pentru mai multe. Nu strica nici un Subscribe, multumesc!