Home Kids Ce înțeleg copii despre deșeurile electronice? Studiu publicat de Campionii climei de la Cartoon Network

Ce înțeleg copii despre deșeurile electronice? Studiu publicat de Campionii climei de la Cartoon Network

16 min read

Conform ONU, deșeurile electronice (e-deșeuri) reprezintă categoria de deșeuri menajere cu cea mai rapidă creștere la nivel mondial, fiind preconizat ca producția să atingă 82 de milioane de tone anual până în 2030. Acestea includ telefoane mobile, laptopuri, playere MP3, prize și baterii. Pe măsură ce impactul negativ al deșeurilor electronice asupra vieților noastre devine tot mai evident, Organizația Mondială a Sănătății avertizează că acestea sunt „următoarea amenințare în creștere la adresa mediului”. În acest context, Cartoon Network a format un parteneriat strategic cu Envision Racing pentru a lansa o campanie regională în EMEA. Scopul este de a informa, implica și responsabiliza copiii în legătură cu problema deșeurilor electronice, printr-o serie de inițiative captivante și educative pe mai multe platforme.

Deșeurile electronice reprezintă un subiect foarte relevant pentru publicul Cartoon Network, deoarece au un impact din ce în ce mai mare asupra vieții copiilor. Ca nativi digitali și tehnologici, electronicele joacă un rol fundamental în viața lor de zi cu zi. Toți copiii din lume se pot raporta la deșeurile electronice, jucăriile fiind o sursă masivă: 7,3 miliarde de jucării electronice (seturi de curse auto, trenuri electrice, jucării muzicale, păpuși vorbitoare, drone etc.) sunt aruncate anual. Asta înseamnă în medie o jucărie pe fiecare cap de locuitor al Planetei!

Un studiu realizat de Cartoon Network a arătat că 70% dintre copiii cu vârste cuprinse între 6 și 11 ani din regiunea EMEA nu auziseră de conceptul de deșeuri electronice sau erau conștienți, dar nu erau siguri / nu aveau idee ce înseamnă. Rezultatele studiului arată că:

  • MAJORITATEA COPIILOR CU VÂRSTE CUPRINSE ÎNTRE 6 ȘI 11 ANI SUSȚIN CĂ AU AUZIT DE DEȘEURILE ELECTRONICE, DAR, ÎN REALITATE, PUȚINI (30%) ȘTIU CE ÎNSEAMNĂ
  • COPIII DIN POLONIA (47%), TURCIA (37%) ȘI AFRICA DE SUD (28%) SUNT MAI FAMILIARIZAȚI CU PROBLEMA DEȘEURILOR ELECTRONICE DECÂT CEI DIN MAREA BRITANIE (19%) ȘI FRANȚA (17%)
  • COPIII DIN POLONIA (81%) SUNT MULT MAI ÎNCLINAȚI SĂ ASOCIEZE CONCEPTUL DE DEȘEURI ELECTRONICE CU DEFINIȚIA CORECTĂ FAȚĂ DE ALTE PIEȚE; MAREA BRITANIE (26%) ȘI FRANȚA (19%) SUNT SUB MEDIE
  • MAJORITATEA COPIILOR (87%) AU ACASĂ CEL PUȚIN UN OBIECT CARE GENEREAZĂ DEȘEURI ELECTRONICE, JUCĂRIILE, CĂȘTILE ȘI TABLETELE FIIND PRINCIPALELE TREI SURSE
  • MULȚI COPII SPUN CĂ DEPOZITEAZĂ ACASĂ SAU ARUNCĂ DEȘEURILE ELECTRONICE, CEEA CE EVIDENȚIAZĂ NEVOIA DE EDUCAȚIE

Sursă: EMEA Kids Insights, sondaj de cercetare primară realizat pe platforma Quantilope, 23 august; dimensiunea eșantionului n=1 500, Audiența: Copii în vârstă de 6-11 ani; Piețe: Marea Britanie, Africa de Sud, Franța, Turcia și Polonia;

Ca răspuns la aceste date, Cartoon Network a recunoscut prilejul de a aduce beneficii atât Planetei, cât și copiilor, folosindu-și platformele, reach-ul și expertiza Envision Racing pentru a evidenția problema deșeurilor electronice. Campania privind deșeurile electronice vizează sensibilizarea și înțelegerea prin conținut nou, amuzant, ușor de înțeles și stimulativ, conceput pentru a încuraja acțiunea prin intermediul provocărilor Campionilor Climei pe tema deșeurilor electronice, videoclipuri informative, chestionare și trivia.

Noul conținut video al Campionilor Climei de la Cartoon Network privind deșeurile electronice va fi difuzat la Cartoon Network și include un videoclip „Ghid privind deșeurile electronice”, care explică ce sunt deșeurile electronice, de ce reprezintă o problemă importantă și elementele de bază privind modul în care putem contribui la rezolvarea acesteia. Cartoon Network va difuza, de asemenea, spoturi promoționale privind deșeurile electronice, explicând problemele legate de deșeurile electronice, alături de un îndemn cu privire la modul în care copiii se pot implica în combaterea acestora, și va distribui săptămânal materiale pe canalele sale de socializare și YouTube, pentru a contribui la creșterea gradului de conștientizare asupra problemei și la transmiterea mesajelor-cheie privind deșeurile electronice.

În plus, copiii pot găsi conținut nou, distractiv și informativ privind deșeurile electronice atât în aplicația Campionii Climei de la Cartoon Network, cât și pe website. Acestea includ noi provocări privind deșeurile electronice, noi cunoștințe și curiozități despre deșeurile electronice, noi chestionare, noi carduri de vot și videoclipuri cu copii reali care vorbesc despre problema deșeurilor electronice.

Printre numeroasele provocări privind deșeurile electronice disponibile se numără „Misiunea de salvare a dispozitivelor”, în cadrul căreia copiii își verifică locuințele pentru a găsi dispozitive electronice vechi care pot fi reciclate, provocarea „Fără fire încrucișate”, care implică îngrijirea încărcătoarelor prin prevenirea deteriorării cauzate de încurcăturile de fire și provocarea „Numere de telefon!”, în cadrul căreia copiii numără numărul de telefoane mobile din locuințele lor, inclusiv cele nefolosite.

Monika Oomen, VP Brand, Communications and Digital Content Strategy, la Warner Bros Discovery, declară: „Deșeurile electronice prezintă un subiect extrem de relevant pentru copii, însă studiul nostru indică un decalaj notabil între intențiile și acțiunile lor, în primul rând din cauza lipsei de cunoștințe privind metodele adecvate de eliminare ale deșeurilor. Este încurajator să fim martorii capacității de acțiune a copiilor, iar obiectivul nostru este să îi ajutăm să transforme intențiile lor în acțiuni semnificative.”

Inițiativa Campionii Climei de la Cartoon Network îi responsabilizează și îi inspiră pe cei mici să ia măsuri și să ajute mediul înconjurător. Copiii cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani pot deveni Campioni ai Climei asumându-și provocări zilnice și făcând împreună o diferență semnificativă. Colaborarea cu echipa de curse, ce este acum campioană mondială – Envision Racing, subliniază angajamentul Cartoon Network de a educa mințile tinere.

Cartoon Network extinde și mai mult inițiativa „Campionii Climei” prin integrarea acesteia în Cartoon Network Game On! Prin intermediul gamificării pe Roblox, abordarea provocărilor legate de deșeurile electronice este disponibilă în Metaverse. După cum s-a anunțat anterior, Cartoon Network și Envision Racing au lansat un mini-joc Climate E-Racers, care permite jucătorilor să se întreacă în vehicule personalizate cu deșeuri electronice colectate în joc, îndeplinind pe parcurs provocările Climate Champions. Încorporarea Provocărilor Climatice privind deșeurile electronice asigură faptul că acest mesaj esențial ajunge la copii în timpul jocului lor. Lansat în luna mai, Climate E-Racers a acumulat deja un milion de vizite.

Ca parte a programului Envision Racing Race Against Climate Change (Cursa împotriva schimbărilor climatice), echipa își propune de mult timp să încurajeze fanii să contribuie la salvarea Planetei, concentrându-se recent pe problema în creștere a deșeurilor electronice. În 2023, echipa a prezentat prima mașină de curse din lume, complet manevrabilă, fabricată în întregime din deșeuri electronice, pentru a evidenția problema din ce în ce mai mare la nivel mondial.

Despre Envision Racing

Envision Racing este o echipă de curse care dezvoltă tehnologii de curse electrice și este, de asemenea, una dintre echipele fondatoare și cele mai de succes din Campionatul Mondial de Formula E al FIA și campioanele mondiale actuale.

Deținută de Envision, Envision Racing are sustenabilitatea în ADN-ul său și a fost creată pentru un singur scop simplu, de a inspira generațiile să abordeze schimbările climatice și să treacă la mobilitatea electrică și energia regenerabilă. Atât pe pistă, cât și în afara ei, Envision Racing se concentrează pe accelerarea și promovarea inovației și a schimbării care ne vor ajuta să trăim mai sustenabil, folosind programul lor Race Against Climate Change™ pentru a mobiliza fani din întreaga lume să facă parte din această schimbare.

Pentru mai multe informații, vizitați www.envision-racing.com

Despre Cartoon Network 

Cartoon Network este o divizie a Warner Bros. Discovery și rețeaua numărul 1 la nivel mondial în materie de seriale de animație, oferind cel mai bun conținut original pentru copii și familii deopotrivă, cu seriale de succes precum Măr & Ceapă, Ben 10, Craigși Dumbrava, Aventurile BRvaului Prinț Ivandoe, Uimitoarea lume a lui Gumball, Haideți, Tineri Titani!, Aventurile Fraților Ursuleți și multe altele. Văzut în peste 185 de țări, în peste 450 de milioane de locuințe și în 33 de limbi, Cartoon Network inspiră următoarea generație de creatori și inovatori prin implicarea publicului său la intersecția dintre creativitate și tehnologie. Inițiativele sale pro-sociale premiate, Stop Bullying: Speak Up și Cartoon Network Buddy Network sunt resurse recunoscute și des folosite de copiii și adulții care caută instrumente care îi pot ajuta să facă față problemei actuale a bullying-ului.

Citește în continuare Asociația Zi de Bine susține recuperarea copiilor cu tulburări alimentare.

Load More Related Articles
Load More By Echipa FPM
Load More In Kids

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Feeric Fashion Week 2024: prezentări de modă în buncăr, la Aeroport și pe circuit de karting

Festivalul ajunge la a 16-a ediție, consolidându-și poziția de eveniment de referință în l…