Romanian Creative Week (RCW), evenimentul desemnat de EUIPO în 2023 ca fiind cel mai important din Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de industrii creative reunite, anunță câteva dintre noutățile din cadrul ediției din 2024. În acest an, RCW se va desfășura la Iași în perioada 15-26 mai și va fi prelungit cu două zile, ajungând la 12 zile de creativitate și energie în cadrul celei de-a patra ediții a evenimentului.
Andrei Pleșu, Horia-Roman Patapievici, Vasile Bănescu și Dragoș Buhagiar sunt patru dintre invitații excepționali ai RCW 2024. O altă surpriză este Concursul de proiectare și amenajare „Today Tomorrow. Tonitza” adresat tinerilor arhitecți, prin care RCW va finanța cu 20.000 de euro amenajarea magazinului Uniunii Artiștilor Plastici din România, filiala Iași. Artiștii plastici ieșeni nu mai au la dispoziție, de aproape un deceniu, un magazin pentru a-și expune și vinde operele.
Energie este, de altfel, conceptul pe care RCW îl propune pentru 2024 atât artiștilor săi, cât și publicului. Două noi industrii creative, Teatru și Literatură, se alătură, din acest an, celorlalte 11 deja consacrate în cadrul evenimentului de la Iași: Film, Arte performative, Arte, Meșteșuguri, Design, Muzică, Arhitectură, Advertising, Modă, New Media, Gaming.
Câteva sute de evenimente, expoziții, concerte, show-uri de modă și de arte vizuale, conferințe, workshop-uri și concursuri vor aduce în capitala Moldovei peste 1.000 de artiști români și străini.
ACT – cinema & theatre festival, o altă premieră a RCW, va oferi publicului o serie de spectacole de teatru de autor și proiecții cinematografice de excepție. Scenaristul Dragoș Buhagiar și artistul vizual Andrei Cozlac își vor pune împreună amprenta pe prima ediție a Festivalului de Teatru din cadrul RCW.
Și tot în premieră, Romanian Creative Week organizează din acest an Conferințele Creativității: Horia-Roman Patapievici, Andrei Pleșu în dialog cu Vasile Bănescu, acestea sunt doar două dintre surprizele anunțate de organizatori.
Romanian Fashion Week va surprinde și în acest an cu colecțiile de podium ale designerilor români consacrați la nivel național și internațional și, în premieră, în cadrul secțiunii dedicate tinerilor designeri, RFW Platform, pe catwalk vor fi prezentate creațiile studenților și masteranzilor de la cele mai importante facultăți de design din România. Tot în cadrul RFW Platform de anul acesta este și selecția curatorială de designeri tineri aflați la începutul carierei, ale căror colecții vor putea fi admirate pe podium.
„Nu cu mult timp în urmă, lumea s-a închis și părea că tot ceea ce știam despre noi se sfărâmase. Dar miracolul vieții ne-a arătat că omenirea are energia să meargă mai departe. Iar noi avem șansa să fim mai buni, mai creativi, mai atenți la noi înșine și la cei din jur. În 2021, când totul în jur părea încremenit, RCW s-a poziționat ca lider național al schimbării, demarând la Iași acest eveniment care a strâns imediat, ca un magnet, sute de artiști, dar și un public impresionant, ediția trecută adunând peste un milion de persoane. Anul 2024 vine cu energie puternică, bună, inspirațională, creativă și, sperăm noi, molipsitoare”, a declarat Irina Schrotter, președintele FEPIC, organizatorul evenimentului.
Anul 2024 a început, de altfel, în forță la RCW. Nu mai puțin de trei call for projects au fost deja anunțate: Concursul de design de tricou „Wear the energy”, Concursul de proiectare și amenajare „Today Tomorrow. Tonitza” și Open Call Egologia. În lunile februarie și martie, cei interesați se pot înscrie în competițiile detaliate pe site-ul oficial al evenimentului.
Relansat la începutul lui februarie, site-ul www.romaniancreativeweek.ro conectează, la rândul lui, energiile și creativitatea RCW cu cele ale publicului, printr-un design modern și informații ușor accesibile utilizatorilor.
Despre Romanian Creative Week
Romanian Creative Week este organizat de Federaţia Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federaţie patronală reprezentativă la nivel naţional ce activează în sectorul Industriilor Creative din România.
Partenerii anunțați până în prezent de organizatori sunt: Primăria Municipiului Iași, Palas, UniCredit, Ministerul Culturii, Consiliul Județean Iași, Complexul Muzeal Național „Moldova” Iași, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Universitatea „Al. I. Cuza” din Iași, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, UMF „Gr. T. Popa” Iași, Lancome, Philips, glo, Banca Transilvania, Freudenberg.
Citește în continuare Classix Festival anunță încă două concerte și lansarea masterclass-urilor „Classix in Art”.