Home Un om, un loc, o poveste Povestea de succes a Dr. Yousif Jona și Ibrahim Bahbahani

Povestea de succes a Dr. Yousif Jona și Ibrahim Bahbahani

18 min read

Așa cum v-am obișnuit în fiecare ediție, luăm de fiecare dată un om interesant și încercăm să îi aflăm povestea. Ei bine, și de această dată am luat o echipă de doi ce funcționează întocmai ca unul. Ibrahim Bahbahani și Dr. Yousif Jona sunt doi tineri, născuți în Irak, dar crescuți în România, care la vârsta de 22 de ani, respectiv 27, au pus bazele unui business cum nu prea mai vezi decât în Occident. Și pentru că niciodată nu știi ce îți rezervă viața, de la fotbalist și arhitect, așa cum se visau inițial, cei doi au ajuns să fie astăzi antreprenor și medic de succes. Află povestea lor din interviul de mai jos.

Când ceilalți tineri de vârsta voastră se întrebă nedumeriți pe ce drum să apuce, voi puneți pe picioare un adevărat business. Cum a început totul?

Ibr: Sunt un om căruia îi place să riște și am văzut o oportunitate în domeniul medical. Am vrut să fac ceva ce nu exista în România. Să fac o clinică medicală luxoasă și modernă, cu un ambient mult mai plăcut decât cel cu care ne-am obișnuit până acum. Am vrut să am o echipă tânără, care să crească odată cu mine, iar pe viitor să ne dezvoltăm împreună și să avem cât mai multe clinici. Am considerat că pot avea un bussines reușit, atâta timp cât am lângă mine o echipă de profesioniști, de accea l-am luat ca partener în acest proiect pe Dr. Jona și se pare că am luat cea mai bună decizie. Ne completăm perfect, eu mă ocup de antreprenoriat, iar el de partea medicală.

Cum ați ajuns să colaborați?

Ibr: Ne cunoaștem de când aveam trei ani, suntem prieteni și am fost și vecini în copilărie. Ne-am reîntâlnit după mulți ani și în urma unei discuții ne-am dat seama că amândoi ne dorim să facem ceva la un alt nivel. Fiindcă amândoi suntem atât de tineri, ne-am dorit ceva foarte futuristic. Datorită experienței lui Jona din clinicile internaționale, împreună cu viziunea mea de a fi foarte buni, ne-am completat și am ajuns la concluzia că ar trebui să facem ceva ce nu există în România, iar decizia asta a făcut să complice puțin lucrurile. A fost un vis al nostru și din glumă în glumă am ajuns la realitate. Iar tot procesul ăsta s-a întâmplat într-un timp foarte scurt. Am pornit amândoi de la zero și nu ne-a fost deloc ușor.

Care a fost partea cea mai dificilă?

Ibr: Cele mai multe probleme le-am întâmpinat din cauza sistemului din România, ni s-au cerut foarte multe avize, au fost foarte multe întârzieri, la care mai adaugi și neseriozitatea din partea oamenilor. Apoi au început problemele cu designul. Nu am găsit arhitect care să ne facă clinica pe gustul nostru, am schimbat vreo patru arhitecti și până la urmă am ajuns să o facem singuri. Totul a fost personalizat, până și costumele sunt făcute de un designer, mobila a fost adusă din Italia, suntem probabil singura clinică care are atât de mult corian, iar avantajul acestor blaturi de mobilă este că nu acumulează bacterii. Dorința noastră a fost să eliminăm încă de la intrarea în clinică frica de doctori, să avem o atmosferă mai frendly. Așa că suntem atenți la toate detaliile: muzica să fie mai liniștită, mirosul să nu fie unul medical, cabinetele să fie curate, să fie un lux, dar nu unul kitsch, ci unul finuț.

Cum arată o zi din viața voastră, după ce ați depășit partea mai grea?

Ibr: În momentul de față, ca să meargă businessul 100% stau toată ziua la clinică. Trebuie să știu cum se mișcă lucrurile, ce lipsuri sunt și să văd cum pot să le rezolv. Niciodată nu realizez cât de repede trece timpul, imediat se face seară și am impresia că nu am făcut nimic, însă dacă faci lucrurile din suflet și cu pasiune, rezultatul este pe măsură.

Jona: Sunt de dimineață până seara la cabinet. Nici nu știu cum trece timpul, vin pacienți după pacienți, uneori nici nu am timp să îmi beau cafeaua, o găsesc seara intactă acolo unde au lăsat-o colegii mei de dimineață, uit de ea pur și simplu, uneori uit și să mănânc. Sunt multe chestii pe care pur și simplu le uităm din cauza timpului. Oamenii nu mă cred când le spun că lucrez și 14-15 ore pe zi, cum să muncești atâtea ore la 27 de ani? Pentru unii sunt încă începător.

Cum ați ajuns să vă îndrăgostiți de ceea ce faceți?

Ibr: Eu inițial am început cu fotbalul, aveam contracte, visul meu era să ajung fotbalist, am jucat în liga a doua la echipe cunoscute, dar am avut o accidentare la vârsta de 17 ani. De atunci, tata m-a luat cu el la muncă, am început de jos. Are tata o vorbă: dacă urci patru-cinci trepte deodată, cazi patru-cinci deodată, dacă urci treptat câte una, atunci cazi doar o treaptă, cât ai urcat. Mai apoi m-a luat cu el la firmă, la întâlniri și practic de la el am învâțat 99% din lucruri.

Jona: Inițial nu am vrut să dau la medicină. A fost dorința tatălui meu. Eu aveam altă viziune, îmi doream să ajung arhitect. Să fac design interior, să îmi pot pune amprenta, eram atras de partea artistică. Dar uite că tot am ajuns să îmi las amprenta, însă pe partea de estetică dentară, protetică și estetică facială. Și în acest domeniu ai nevoie de viziune, trebuie să vezi în viitor ceea ce poți să îi oferi pacientului.

Când am văzut ce înseamnă să redai zâmbetul pentru un om a fost ceva wow. Când am văzut că erau atât de fericiți că zâmbesc din nou, am spus că asta trebuie să fac. Mi se pare că este cea mai frumoasă amprentă pe care o poți lăsa. Așa am ajuns să termin medicina, să fac mai multe cursuri în străinătate începând de la Coreea, Italia, Turcia, Franța , Austria , Portugalia, Dubai, iar acum fac o specializare în Dubai timp de doi ani și jumătate.

Știu că ați reușit să adunați o echipa de profesioniști de care sunteți foarte mândri, ce a contat pentru voi atunci când i-ați ales?

Ibr: În momentul de față toți cei din clinică suntem ca o familie, suntem prieteni și ne cunoaștem de cel puțin doi ani. Doctorii pe care ii avem sunt foarte tineri, avem încredere în ei, deși este un risc foarte mare pe care ni-l asumăm. Cei care sunt pe alte specializări precum ortodonție sau chirurgie sunt însă medici cunoscuți, cu foarte multă experiență.

Ce servicii oferă clinica voastră? 

Jona: Toată gama de stomatologie și de dermato cosmetică. Am vrut sa combinăm aceste două specialități, întrucât am considerat că un pacient care este interesat de modul în care arată dinții lui, automat va fi interesat și de estetica lui facială. Iar înainte de a începe orice plan de tratament, indiferent că pacientul vine pentru un dinte sau pentru toată dantura, noi facem ceea ce se numește smart design. Le facem un plan de tratament și explicăm pe înțelesul acestora ce este bine să facem sau de ce nu este bine să facem anumite tratamente.

Cât de importantă este aparatura medicală și cât de benefică este pentru pacient?

Jona: Încercăm sa fim acoperiți pe partea de aparatură și să îi oferim pacientului tot ce are nevoie, fără a fi nevoiți să îi trimitem în altă parte. Dispunem de cele mai moderne scaune, lămpi antibacteriene, laser Blue Face, microscop cu toată gama de micromotoare pentru tratamentele de canal, fiziodispenser, apart de sinus lifting, radiologie și, nu în ultimul rând, lampa de albire de la Philips care este numărul 1 în România și are cea mai scumpă tehnică de albire care există pe piață. Urmează să ne mai luăm și altă aparatură pentru a ne ușura munca și pentru a-i putea oferi pacientului confortul și încrederea de care are nevoie.

Ce planuri de viitor aveți?

Ibr: Vrem să ne formăm o echipă mai mare, mai ambițioasă, pentru că nu intenționăm să ne oprim aici. Dorim să ne dezvoltăm la nivel național, să facem alte clinici în țară și, de ce nu, la nivel internațional. Intenționăm să ne axăm și pe turism medical, adică să vină pacientul, într-o săptămână să viziteze țara noastră minunată și să își rezolve și dantura.

Pentru 2019 ne propunem să educăm oamenii, pentru că din păcate educația medicală în România este foarte scăzută. Vrem să facem totul foarte detaliat, să informăm pacientul cu privire la ce presupune o igienizare corectă, ce se poate întâmpla daca nu mergi măcar o dată pe an la un control, cum poți să previi anumite lucruri, iar toate acestea le vom face prin organizarea unor cursuri sau evenimente dedicate pacienților. Vrem să îi învățăm cum să se spele corect pe dinți cu o periuță electrică, cum să aibă grijă de dantura lor, ce înseamnă o albire dentară și multe alte sfaturi care să vină în ajutorul pacientului.

Load More Related Articles
Load More By Cristina Anti
Load More In Un om, un loc, o poveste

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Colecția de bijuterii Disney x Pandora ne încurajează să alegem un stil impunător

Vara aceasta, Pandora celebrează „Regele Leu”, cel mai nou film Disney, regizat de Jon Fav…