Home Arts INTERVIU | Noemi Meilman, ambasador & membră a Board-ului Creativ DIPLOMA 2022: „Cred foarte mult în colaborări”

INTERVIU | Noemi Meilman, ambasador & membră a Board-ului Creativ DIPLOMA 2022: „Cred foarte mult în colaborări”

13 min read

Noemi Meilman este de anul acesta Ambasador & membră a Board-ului Creativ DIPLOMA 2022, iar din această calitate a jurizat, alături de alte nume importante din domeniu, lucrările înscrise la DIPLOMA Show la categoria design vestimentar. Noemi este Fashion PR & Events Consultant, co-fondatoarea agenției The PR Station, este fashion & lifestyle blogger și este implicată activ în promovarea designerilor români și scrierea poveștilor de succes pentru brandurile în care crede. Am vorbit cu Noemi despre peisajul industriilor creative în acest moment, noile generații de artiști și criteriile de care a ținut cont în realizarea selecției pentru a noua ediție a festivalului, care va avea loc între 7 și 16 octombrie, la Combinatul Fondului Plastic.

Noemi Meilman DIPLOMA

Cum arată peisajul industriilor creative în prezent? Căror atribute ești de părere că se datorează apariția și dezvoltarea unor branduri de renume în acest peisaj?

Este un mix de pepiniere: de la formarea în anumite facultăți de profil (și aici contează mult implicarea studenților, dar și a profesorilor), galele de absolvire (Gala UAD, cu catwalk și backstage, care se întâmpla până să înceapă pandemia), gala de absolvire UNARTE și cea de la Timișoara, din ultimii ani; selecția pertinentă a absolvenților care se regăsește la DIPLOMA Show și la Romanian Design Week de la București, la Romanian Creative Week de la Iași (deja de două ediții) și la Festivalul Zain de la Cluj; promovarea în revistele și blogurile de profil – modă, arhitectură și design cultură at all; selecția continuă pe care o fac stiliștii în pictoriale independente sau videoclipuri. Toate acestea au contribuit la lansarea unor nume importante în industriile creative.

Cum filtrezi între toate inițiativele pentru a le alege pe cele mai speciale, care merită cunoscute de cât mai mulți oameni și în a căror poveste vrei să te implici?

De fiecare dată am ales să promovez designerii și artiștii ale căror creații/ lucrări de artă mi-au atras atenția. Pe majoritatea i-am descoperit la galele de absolvire sau în contextele festivalurilor menționate mai sus. Sunt mulți, menționez aici doar câțiva. O parte dintre aceștia au devenit designeri cunoscuți și între timp și lectori la universitate (Smaranda Almășan și Lucian Broscățean, la UAD Cluj). Andreea Bădală, Ana Alexe, Ioana Ciolacu, Marina Moldovan (Skin Deep), Georgiana Ciceo (Monom), Răzvan Firea (Le Petit Indigent). Acesta este unul dintre avantajele de a activa în acest domeniu de mulți ani. Îi menționez aici și pe Sabina Pop și Evelyne Lorincz, pe Ancuța Sarcă, Lucian Rusu, Cătălin Vălean, Arsene Lucian Alexandru (ARSENE), Axente, Pentek Eszter, Carina Hârșan (care sunt în selecția Diploma Show de anul acesta), Oana Năslău, Octavia Chiru, Andreea Buburuzan, Renata Mihaly, Ferencz Borbala (Borbala), care pentru mine e un model de seriozitate și de perseverența și de conscious fashion designer, o dau mereu drept exemplu.

Care este satisfacția ta când contribui la scrierea unor povești de succes?

În primul rând este confirmarea că „am avut fler” să mizez pe designerii respectivi, despre care am povestit mai departe și am contribuit și eu puțin, cumpărându-le piesele. Pentru că e obligatoriu să și cumperi, doar așa îi poți ajuta să își continue povestea profesională.

Mai e și satisfacția omului de PR: am lucrat cu câteva branduri care au ajuns să vândă pe platforme internaționale. Noire Swimwear și Maestoso sunt două darling brands, definite nu numai prin piese de calitate, creativitate, dar și prin consecvență și adaptare la cerințele actuale de common sense (Maestoso este primul brand românesc care a lansat, anul trecut, o colecție de genți din nopal – piele de cactus).

Ce ne poți spune despre următoarea ediție DIPLOMA Show, în calitate de Ambasador și membru al Boardului Creativ, care a făcut selecția de lucrări pentru expoziția din octombrie?

Sunt onorată de această invitație. Merg la DIPLOMA Show încă de la prima ediție. Mi s-a propus să fiu Ambasador și membru al juriului, alături de nume consacrate din lumea asta frumoasă a designului, a artei și a arhitecturii. Unii dintre ei îmi sunt prieteni sau foști colegi, cu alții am colaborat, pe alții i-am descoperit la Romanian Design Week sau la Diploma Show, în anii de început ai celor două mari evenimente devenite reper.

La o plimbare pe contul de Instagram @diplomafestival, mi-au atras deja atenția câteva lucrări de artă și fotografie ale unor tineri absolvenți selectați de colegii mei. Abia aștept, 7-16 octombrie, Combinatul Fondului Plastic! Ne vedem acolo.

Care este atmosfera din culisele DIPLOMA Show? Care sunt categoriile în a căror selecție și jurizare ești implicată personal?

Am jurizat, alături de Mirela Bucovicean, Ioana Ciolacu, Alina Gavrilă-Borțun, Marian Pălie și Roxana Voloșeniuc (fiecare individual, desigur), categoria design vestimentar.

Care sunt criteriile pe care s-a bazat selecția ta pentru ediția a IX-a DIPLOMA Show?

Să fie purtabile, să aibă o poveste (originală), să fie realizate din materiale prietenoase cu mediul. M-am bucurat să descopăr designeri care au îndeplinit aceste criterii și m-am bucurat și mai mult când i-am văzut pe câțiva pe lista scurtă (selectați și de ceilalți jurați). Aștept să vad cum vor arăta piesele în expoziție. Pentru că abia atunci o să pot spune: iată, a fost o jurizare bună. Când toate lucrările vor compune o poveste vizuală memorabilă și, de ce nu, instagramabilă.

Ce au în comun noile generații de creatori?

Curaj, mai multă culoare, identitate de gen, reciclare, ancorare în ceea ce se întâmplă pe plan social în acest moment, un styling creativ.

Pornind de la statementul „Colaborările sunt esențiale pentru industriile creative”, ce ai sfătui artiștii care urmăresc să pătrundă în piață sau să își consolideze prezența?

Nu îmi place să dau sfaturi, dar cred foarte mult în colaborări. De multe ori îmi imaginez cum aș „asorta” mai mulți artiști într-un proiect, și nu pentru că lucrează asemănător, ci se potrivesc foarte bine vizual și creează sub influența unor idealuri comune. Ca să pătrundă în piață cred că ar trebui să creeze constant. Așa vor fi observați de către specialiștii din domeniile creative – stiliști, curatori de artă, arhitecți, designeri consacrați care să le propună colaborări.

Și revin la prima întrebare, legată de peisajul industriilor creative. Se întâmplă deja multe evenimente. S-au deschis multe galerii de artă. În acest moment, tot ce are legătură cu arta, cu designul, este un melanj de suprarealism și de realism care, așa cum a demonstrat deja istoria, poate să genereze râuri de creativitate. Dacă ar fi să dau un sfat, totuși, acesta ar fi „Don’t give up”, vorba cântecului duet Kate Bush & Peter Gabriel.

Citește în continuare DIPLOMA Show 2022 – noua generație de artiști emergenți în cea mai amplă expunere dedicată, de vizitat între 7 și 16 octombrie.

Load More Related Articles
Load More By Roxana Galescu
Load More In Arts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Calitate și raritate în prima licitație Ans Azura dedicată artei românești moderne

ANS AZURA, platforma digitală dedicată artei din Centrul și Estul Europei și Orientul Mijl…