Home Events INTERVIU | Despre „INCEPTION” și 8 ani de SABINNE cu designerul Sabina Georgescu

INTERVIU | Despre „INCEPTION” și 8 ani de SABINNE cu designerul Sabina Georgescu

14 min read

Cu pasiunea pentru design vestimentar, artă și sustenabilitate ca motor al creativității sale, Sabina Georgescu, fondatoarea brandului Sabinne, a decis să marcheze cei 8 ani de existență a brandului său printr-un eveniment artistic. Expoziția „INCEPTION” a prins contur din dorința de a oferi publicului o incursiune intimă în atelierul său, aducându-i pe vizitatori în inima procesului de creație, de la idee, la schiță și diverse etape de lucru, până la piesele finale și expunerea lor în editoriale și prezentări de modă. Alături de celebrarea realizărilor artistice, „INCEPTION” este și o oportunitate de a ilustra efortul și dedicarea din spatele fiecărei piese vestimentare și fiecărui proiect dus până la capăt cu asumare.

8 ANI DE SABINNE

Cum a apărut ideea pentru expoziția INCEPTION și care a fost principalul său obiectiv?

Pentru a celebra 8 ani de SABINNE, m-am gândit că cel mai potrivit mod ar fi să organizez un eveniment artistic la care să îmi invit prietenii, colaboratorii și partenerii și să le arăt cum lucrez, cum pornesc de la o idee și ajung la rezultat. Am vrut să marchez și o perioadă de recalibrare, de reorientare pentru brandul pe care l-am creat în 2015.

Ce elemente din procesul tău creativ ți-ai dorit în mod special să împărtășești cu publicul prin această expoziție?

Ideea de la care am pornit a fost să îmi „transfer” micul atelier în spațiul generos al Galeriei Galateca, din centrul capitalei, astfel încât oamenii să poată vedea cum lucrez eu, să vadă exact cum ia ființă o piesă vestimentară. Am urmărit procesul creativ de la idee, la schiță trecând apoi prin diverse încercări, etape de lucru, până la a expune piesele finale și apoi, cireașa de pe tort, imagini din prezentări de modă și din revistele de profil.

De ce am ales să fac asta? Pentru că de-a lungul timpului am întâlnit oameni care apreciau piesele finale, dar nu cunoșteau și nu înțelegeau câte ore de muncă stau în spatele fiecăreia. Și dacă, să zicem, mai întâlneam persoane care își dădeau seama de volumul de muncă din spate, totuși ignorau partea de documentare, de cercetare, care stă la baza oricărui proiect serios, cu profunzime și care poate dura și ani. Intenția a fost de a aduce în prim-plan și acest aspect, deseori neconștientizat și foarte valoros, de altfel.

Ce ai învățat important de-a lungul celor 8 ani de activitate la Sabinne?

Să nu mă las descurajată de nimeni, să am încredere în viziunea mea, să îi ajut pe cei care m-au ajutat pe mine, să nu uit de unde am plecat, să insist politicos, să nu am niciodată invidie pentru că adevărul iese la suprafață întotdeauna și ce e al meu e pus deoparte.

Cum îți integrezi valorile sociale sau sustenabile în activitatea ta de designer vestimentar?

Pentru mine, sustenabilitatea e un mod de viață. Preocuparea mea pentru asta nu se oprește când închid ușa de la atelier și merg acasă. Sustenabil lucrez din 2015, încă de când nu era atât de mediatizat conceptul. Am un brand care s-a ridicat organic. Sunt foarte atentă la achizițiile de material, nu lucrez cu stocuri, caut furnizori care aduc textile de calitate, din surse etice. O practică destul de des aplicată este de a face accesorii vestimentare din resturile care îmi rămân în urma croirii pieselor de îmbrăcăminte mari, cu scopul de a valorifica fiecare bucățică, tinzând către „0 waste”.

De asemenea, lucrez in tehnica colajului, construiesc diverse structuri textile, mă joc cu diverse drapaje și volume și îmi place să cred ca fac haine cu mesaj, cu atitudine, piese creative și longevive. Nu mă ghidez după trenduri și întotdeauna îmi sfătuiesc clienții să adopte ținute care îi pun în valoare, chiar dacă nu sunt conforme cu ultimele tendințe.

Știm că ai colaborat cu alți artiști/designeri în cadrul proiectelor tale. Cum se întâmplă aceste colaborări creative? Cum îți alegi partenerii și cum crezi că acestea pot îmbogăți și diversifica creațiile tale?

Colaborările mi se par foarte prețioase pentru toți cei implicați. Conform principiului „două minți gândesc mai bine decât una”, pot să iasă lucruri extraordinare atunci când ai alături oameni cu viziuni complementare, de la care poți învăța și cu care ai o chimie creativă bună. Eu sunt foarte deschisă față de acest gen de interacțiuni, însă există anumite lucruri la care țin foarte mult atunci când aleg să mă implic într-o colaborare: respectul și reciprocitatea. Respectul față de munca celuilalt, față de opiniile sale, chiar dacă nu sunt împărtășite, față de tehnicile folosite. Reciprocitatea privește gradul de implicare, promovarea reciprocă, precum și aspectele mai pragmatice ce privesc locul, timpul în care ne desfășurăm activitatea.

Cum vezi evoluția ta ca designer și a brandului Sabinne în următorii ani?

Firesc. Sabinne va ajunge acolo unde merită să fie. Un brand internațional.

Ce proiecte sau direcții noi îți propui să explorezi în viitorul apropiat?

Preocuparea pentru proiecte vestimentare creative, sustenabile va continua. Sper în materializarea a cât mai multor colaborări cu artiști din arii diverse. Ideea de la care am pornit în 2015, aceea de a face modă originală și sustenabilă va rămâne firul roșu al evoluției brandului Sabinne.

Despre „INCEPTION”

Inception se referă la acel moment zero, când ideea încolțește în mintea creatorului. Ea devine realitate prin efortul său continuu, însă fără documentare și cercetare, această scânteie inovatoare ar lipsită de profunzime. Ceea ce place ochiului, ceea ce incită imaginația, ceea ce provoacă o reacție sufletească consumatorului de artă, este rezultatul unui îndelung proces prin care artistul se documentează, se formează, încearcă și greșește, construiește și distruge. Și toate încep de la Idee.

Expoziția Inception marchează începutul perioadei sezonului festiv, celebrând, totodată, activitatea artistică tumultoasă și relevantă a designerului vestimentar și artistului vizual Sabina Georgescu, absolventă a Universității de Arte București, doctorand al aceleiași instituții, multiplu premiată internațional în competiții de profil și prezentă pe scena expozițională și în cadrul evenimentelor conexe din țară și din străinătate.

Acest proiect dorește să ofere publicului o incursiune în universul creativ al artistei, oferind acces proceselor intime prin care o idee se transformă în realitate. Prezentând alternativ informații și schițe, etape intermediare ale demersului creativ, structurile textile aflate în diverse stadii de finisare, precum și creația vestimentară finală. În esență, vizitatorului i se oferă o experiență completă, multisenzorială, prin care acesta poate vedea, atinge și simți modul în care artistul creează.

Evenimentul a fost prezentat în exclusivitate pentru doar câteva ore în cadrul galeriei de artă Galateca, în centrul cultural al Bucureștiului. Au participat invitați de marcă, artiști, profesori ai Universităților de Artă din București și din țară, personalități din sfera publică, oameni de media, influenceri activi în zona de design și artă.

Parteneri media: Revista Fashion Premium Magazine, Designer in Vitrină by Gianina Corondan, Dreamingof.net by Alina Aliman, a7 tv, Revista Tonica tonica.ro, Gold Magazine, podcast cu Alexandra Putanu, Blogul Alejandrei

Credite foto: Remus Nicolaescu, Florin Oreviceanu, George Gogoana

VIDEO: Mihai Simion, Artsma.Romania

Sponsori: Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Wet

Citește în continuare Sabinne lansează proiectul „A SENSE OF WONDER”, explorarea simțului mirării.

Load More Related Articles
Load More By Roxana Galescu
Load More In Events

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

PERSONAL: A doua colecție a brandului de modă românesc PERSON-A

S-a lansat oficial PERSONAL, cea de-a doua colecție a brandului românesc PERSON-A. Colecți…